Mediul rural este ultimul la care ne-am gândi când vine vorba de transportul cu mașinile autonome, dar acest lucru s-ar putea schimba.

Majoritatea vehiculelor autonome se bazează pe hărți 3D detaliate pentru a putea circula. Aceste hărți nu sunt însă valabile pentru multe zone rurale, motiv pentru care pe acolo aceste mașini nu circulă.

Cercetătorii de la Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory de la MIT au creat un sistem de navigare autonom, numit MapLite, care va permite vehiculelor autonome să circule în siguranță chiar și în locurile care nu au fost înregistrate pe hărțile 3D.

MapLite folosește o combinație de date GPS și senzori. Datele GPS ajută vehiculul să își facă o idee cu privire la locație, iar senzorii îi permit să vadă zona din jurul mașinii. De acolo, va determina marginile drumurilor potrivite, bazându-se pe ideea că drumul este mai plat decât zona care îl înconjoară.

Mașinile autonome vor avea, cu ajutorul MapLite, un punct final de navigație (adică destinația), dar și un punct local de navigație (un reper din apropiere). Mașina va stabili cea mai bună modalitate de a ajunge la punctul local. Odată ajunsă acolo, își va stabili un nou punct local – și tot așa, până ajunge la punctul final de navigație.

Echipa de cercetători a echipat o Toyoto Pryus cu sistemul MapLite. Mașina autonomă a circulat fără probleme pe drumuri de țară din Massachusetts. „Un sistem ca acesta, care poate naviga doar cu ajutorul senzorilor de la bord, arată potențialul pe care îl au mașinile autonome, acela de a se putea descurca pe drumuri care nu au fost mapate de companiile de tehnologie„, a explicat Teddy Ort, autor principal al studiului și student absolvent la Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory de la MIT.

Ort este de părere că, într-o lume ideală, mașinile autonome s-ar baza pe o combinație între hărțile 3D și sistemul MapLite. Mulțumită MapLite, mașinile autonome și-ar putea croi drum în viitor și pe drumurile rurale.

Sursa articolului