Fie că e mai ieftină, fie că e mai scumpă, o mașină se va încălzi la fel de tare dacă va fi lăsată în arșița soarelui. Și oricât de tare ar porni aerul condiționat, e greu de crezut că automobilul se va răcori imediat. Așa că iată câteva trucuri pe care orice șofer ar trebui să le știe pentru a-și răcori automobilul.

Prima și cea mai înțeleptă mișcare ar fi scoaterea aerului cald din automobil. Mulți dintre conducătorii auto aleg să deschidă geamul din dreapta și să facă vânt cu ușa din stânga sau viceversa. Se va face vânt cu ușa de aproximativ 15 ori, astfel că tot aerul cald din habitaclu va ieși pe geamul larg deschis.

O altă problemă a automobilelor care au stat în arșița soarelui este faptul că volanul se încălzește extrem de tare și șoferului îi e greu să țină mâna pe el. Tocmai de aceea, specialiștii recomandă o husă care va proteja volanul.

Un alt truc pentru protejarea volanului de razele soarelui este ca mașina să fie parcată cu volanul dat un pic spre dreapta sau spre stânga. Astfel, atunci când șoferul va pune mâna pe volan și va merge drept, acesta va avea cât de cât o temperatură acceptabilă.

Și capul schimbătorului este un accesoriu care se încălzește peste măsură. Acest aspect este destul de deranjant, mai ales dacă mașina are cutie de viteze manuală. O soluție la îndemâna oricui este protejarea schimbătorului de căldura soarelui cu o husă specială.

Cu cât se încing mai tare automobilele închise la culoare

Automobilele închise la culoare se încing mult mai repede dacă sunt lăsate în soare. Care este diferența de temperatură dintre o mașină albă și una neagră lăsată în aceeași poziție pentru aceeași perioadă de timp în razele soarelui?

Americanii de la Buzzfeed au realizat un experiment și au constatat că după 24 de ore, timp în care ambele au fost lăsate în soare, în mașina albă, temperatura era de 58 de grade Celsius, pe când în cea neagră ajunsese la 76 de grade Celsius. O diferență de 18 grade Celsiul înseamnă destul de mult.

Sursa articolului