Potrivit unei estimări a Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), 4,2 milioane de persoane mor anual din cauza poluării.

Problema este și mai mare în Asia, unde OMS a estimat că aproximativ 88% din decesele premature pot fi atribuite poluării aerului. Cele mai vizate sunt țările cu venituri mici și mijlocii, însă nu numai.

Cifrele sunt de înțeles, mai ales că numărul automobilelor din Beijing a crescut de la 1,5 milioane în 2000, la peste cinci milioane în 2014. De asemenea, numărul vehiculelor din New Delhi este așteptat să crească de la 4,7 milioane în 2010, la 25,6 milioane până în 2030.

Într-un review publicat în jurnalul „Atmospheric Environment”, Surrey’s Global Centre for Clean Research (GCARE) a analizat studiile cu privire la poluare și nivelurile regăsite în micromediile transportului asiatic (mersul pe jos, condusul, ciclismul, motocicletele și mersul cu autobuzul).

Cercetătorii s-au concentrat pe nivelurile particulelor fine, ultra dine (suficient de mici pentru a fi inspirate de cetățeni) și celor produse de carburanți precum benzina și motorina.

Rezultate au arătat că pietonii care merg de-a lungul drumurilor aglomerate din orașele asiatice sunt expuși la niveluri ale particulelor fine cu până la 1,6 ori mai mari decât cetățenii din orașele europene și americane.

O altă statistică sumbra este aceea că șoferii din Asia sunt expuși la până de nouă ori mai multă poluare decât șoferii europeni și americani. De asemenea, studiul a arătat că în Hong Kong, nivelurile particulelor ultra fine erau de patru ori mai mari decât cele din orașele europene.

Profesorul Chris Frey de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord a declarat că în Asia există eforturi mari pentru a instala sisteme de monitorizare care să măsoare expunerile actuale. El crede că acestea vor ajuta indivizii, întreprinderile și guvernul să implementeze strategii care să reducă aceste expuneri alarmante la poluare.

Sursa articolului

Adaugă comentariu