E clar că arta contemporană nu e pentru toată lumea. De obicei, lucrările contemporane răstoarnă modul în care arta a fost realizată și, nu de puține ori, acestea ajung să fie interpretate eronat.

Când vine vorba de artă, nu o să putem zice niciodată că le-am văzut pe toate, iar exemplul de față nu are cum să contrazică această vorbă. În general, atunci când vezi oase te gândești instinctiv sau le asociezi cu moartea.

oase artă 1

Acesta nu este și cazul artistului Bruce Mahalski care alege, în schimb, să vadă viața în lucrările sale. În ultimul deceniu, el a experimentat cu ceea ce numește „sculptură osoasă texturală”.

Inspirat în special de operele realizate în stil victorian, Mahalski aranjează rămășițele animalelor, cum ar fi iepurii și puii de găină, pentru a crea niște opere artistice unice. Însă lucrurile nu se opresc aici. Mahalski este unic și pentru că îndrăznește să lucreze cu oase și cranii umane.

oase artă 3

Protejarea demnității morților este vitală pentru artist, care tratează toate speciile în mod egal. El consideră că prin alăturarea scheletelor umane cu oasele animale, oamenii își regăsesc locul legitim în natură. „Nu suntem punctul culminant al evoluției. Suntem doar un alt dăunător care se preface că este Dumnezeu”, declară artistul.

oase artă 4

Mahalski a fost un colecționar cu mult timp înainte să devină artist. Încă de mic umplea cutii goale de ciocolată cu cochilii, oase, insecte și – preferații lui – crabii. El își învinuiește părinții pentru această pasiune bizară. Tatăl său, specialist medical și mama sa, profesor de psihologie, au avut propriile colecții biologice.

oase artă 2

În ciuda talentului său artistic, el insistă că pasiunea sa reală este colecționatul. Artistul se declară bucuros că a găsit o modalitate prin care o poate justifica și exprima.

Sursa articolului