În Europa și SUA, piața de smartphone-uri este destul de saturată. De aceea, giganți precum Samsung sau Apple și-au orientat atenția către India. Se pare însă că cei de la Xiaomi fac legea în țara aflată în curs de dezvoltare.

În urmă cu câteva zile, când ASUS a lansat noul său Zenfone în India, foarte multe publicații au insistat pe faptul că încearcă să concureze cu Xiaomi. Opinia generală este că Xiaomi este lider de piață pe teritoriul Indiei, iar un nou studiu al celor de la Canalys asociează cifre precise respectivei performanțe.

Pentru al doilea trimestru succesiv, Xiaomi a învins Samsung în India. La această oră, deține 31% din piața de smartphone-uri, în timp ce Samsung se mulțumește cu poziția a doua în clasament și 25% din piață. În primul trimestru al acestui an, terminalele din gama Redmi și Mi au înregistrat o creștere de 155% a vânzărilor din teritoriu. Respectivul procentaj se traduce în aproximativ 9 milioane de unități ajunse la utilizatori în doar trei luni.

Locurile trei și patru în clasament au fost ocupate de Oppo, respectiv Vivo, cu o serie stufoasă de terminale atractive oferite la prețuri mici. Încercând să găsească o justificare pentru explozia adopției de terminale Xiaomi, cei de la Canalys au observat o îmbunătățire semnificativă a rețelei de distribuție pe teritoriul întregii țări. Lansarea de terminale noi la intervale regulate de timp a ajutat de asemenea menținerea interesului utilizatorilor și creșterea numărului celor care își doresc un upgrade.

În centrul atenției, au fost Redmi Note 5, Redmi Note 5 Pro și Redmi 5A. Cel mai ieftin dintre ele, Redmi 5A s-a vândut în 3,5 milioane de exemplare pe parcursul primului trimestru din acest an. Ca referință, cel mai popular smartphone din portofoliul Samsung a fost Galaxy J7 Nxt. Gadgetul cu pricina s-a vândut în 1,5 milioane de unități. Ceilalți producători care și-au încercat norocul în India sunt mai irelevanți ca niciodată, în contextul în care trei din patru telefoane vândute în teritoriu sunt create de Xiaomi, Samsung, Oppo sau Vivo. Gionee și Lenovo trebuie să-și regândească radical strategia în zonă, în contextul în care numărul lor de unități livrate a scăzut cu 90, respectiv 60%.

Xiaomi vs Samsung

Sursa articolului