Daniel Ricciardo a câștigat cursa de la Shanghai pentru Red Bull după ce a efectuat patru depășiri spectaculoase pe final datorită unei strategii inspirate la boxe. Valtteri Bottas și Kimi Raikkonen au completat podiumul, în timp ce Sebastian Vettel și Max Verstappen s-au acroșat pe circuit.

Newsletter
Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

Circuitul de la Shanghai a oferit duminică una dintre cele mai spectaculoase curse de Formula 1 din ultimii ani, care a oferit inițial un duel pentru victorie între Ferrari și Mercedes înainte ca o intrarea Safety Car-ului pe circuit să transforme Red Bull Racing în mare favorită.

Sebastian Vettel a plecat bine din pole position și a reușit să blocheze o tentativă de depășire din partea coechipierului său, Kimi Raikkonen, în primul viraj. Valtteri Bottas a profitat de situație și a trecut de finlandez pentru a urca pe locul 2, însă acesta a fost doar începutul unui tur modest pentru pilotul Ferrari.

Venit puternic de pe locul al cincilea al grilei de start ca urmare a utilizării unor pneuri ultrasoft mai rapide decât cele soft ale rivalilor, Max Verstappen i-a depășit succesiv pe Lewis Hamilton și Raikkonen pentru a urca pe locul 3. În plus, campionul mondial din 2007 a pierdut încă o poziție în favoarea lui Hamilton și a coborât astfel pe locul 5.

Vettel și-a construit rapid un avans decent de peste două secunde, în timp ce diferențele dintre ceilalți piloți au fost constant de peste o secundă, astfel că aceștia nu au putut activa sistemul DRS pentru a iniția atacuri.

Bottas câștigă la boxe. Raikkonen s-a sacrificat din nou

Primul stint a fost unul liniștit în partea superioară a clasamentului, însă lucrurile s-au animat inevitabil spre turul 20, atunci când piloții au mizat pe strategii identice la intrarea la boxe prin utilizarea pneurilor de compoziție medium. Verstappen și Ricciardo au intrat simultan la standuri, urmați de Bottas și Hamilton, iar Mercedes a avut câștig de cauză: Vettel a mai rămas câteva tururi pe circuit și a revenit pe circuit în spatele lui Bottas, care a devenit astfel noul lider al cursei cu un avans de circa o secundă.

Ferrari a mizat pe ajutorul lui Raikkonen pentru a-l încetini pe Bottas, iar timp de câteva tururi finalndezul a reușit să facă acest lucru. Totuși, în turul 27, Bottas a reușit să-l depășească pe Raikkonen la finalul unei lungi tentative pe parcursul a câteva viraje, iar cei doi au fost aproape de un acroșaj. Inițial, Raikkonen a încercat o replică rapidă, însă a renunțat și a încetinit brusc pentru a-i permite lui Vettel să treacă cu ușurință pentru a rămâne cât mai aproape de Bottas. Raikkonen a intrat ulterior la boxe, însă a revenit pe circuit doar pe locul 6, plătind astfel un nou tribut pentru încercarea de a-l sprijini pe Vettel în lupta pentru victorie.

Strategie câștigătoare pentru Red Bull

Cursa se îndrepta spre un final așteptat, însă surpriza a venit în turul 31. Pierre Gasly a încercat să-l depășească pe Brandon Hartley, iar cei doi piloți Toro Rosso s-au acroșat în penultimul viraj, eveniment în urma căruia Safety Car-ul a intrat pe circuit. Piloții Ferrari și Mercedes au rămas pe circuit, însă rivalii de la Red Bull au mizat pe o schimbare din mers a strategiei, astfel că Verstappen și Ricciardo au schimbat pneurile medium cu cele soft în încercarea de a câștiga poziții în ultima parte a cursei.

La scurt timp după reluarea cursei cu 20 de tururi înainte de final, Verstappen a încercat să-l depășească pe Hamilton, însă a fost nevoit să iasă în decor și a fost depășit de Ricciardo, care între timp îl depășise pe Raikkonen.

Australianul a profitat la maxim de oportunitate și în scurt timp l-a depășit magistral pe Hamilton, urcând astfel pe locul 3 în spatele lui Bottas și Vettel. Ricciardo nu s-a oprit însă aici și, într-un interval de numai câteva tururi, i-a depășit pe Vettel și Bottas pentru a deveni noul lider al cursei cu numai 9 tururi înainte de final.

Final de coșmar pentru Vettel

Cursa de coșmar a lui Vettel nu s-a încheiat însă aici: Verstappen a încercat o manevră riscantă de depășire, cei doi s-au acroșat și s-au răsucit pe circuit, fiind depășiți de Raikkonen și Hamilton. În plus, germanul a fost depășit ulterior și de Hulkenberg și a coborât pe locul 7. 

Ricciardo a construit rapid un avans liniștitor și a trecut primul linia de sosire în fața lui Bottas, care a rezistat pe final insistențelor lui Raikkonen, care s-a aflat permanent în plaja de atac a sistemului DRS. Verstappen nu a scăpat însă ușor după coliziunea cu Vettel, fiind penalizat cu 10 secunde în clasamentul final al cursei. Olandezul a pierdut astfel locul 4 în favoarea lui Hamilton, în timp ce Hulkenberg a încheiat pe locul 6 în fața lui Fernando Alonso, care a reușit la rândul său să-l depășească pe Vettel pe final. Germanul a încheiat astfel doar pe locul 8 o cursă pe care a început-o din pole position, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost obținute de Carlos Sainz Jr și Kevin Magnussen.

China – Rezultate cursă:

Sursa articolului