Comisia Europeană propune ca toate modelele noi lansate după anul 2021 să includă în standard 11 sisteme de siguranță, printre care frânarea de urgență, menținerea benzii de circulație și detectarea nivelului de oboseală al șoferului.

Newsletter
Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

Comisia Europeană a anunțat astăzi un amplu proiect pentru sistemul de transporturi din Uniunea Europeană, prin care propune o serie de schimbări importante atât în privința legislației pentru mediu, cât și pentru industria auto.

În cadrul proiectului, Comisia Europeană propune ca toate modelele noi introduse de constructori începând din 2021 să includă 11 sisteme de siguranță în standard. Pe listă se află atât sisteme de siguranță, cât și dispozitive care au rolul de a preveni conducerea mașinilor de către șoferi aflați în stare de ebrietate sau de oboseală, precum și îmbunatățirea testelor de siguranță Euro NCAP.

Lista celor 11 sisteme de siguranță este compusă din:

sistem avansat de frânare de urgență (o versiune îmbunătățită a actualului sistem AEB);
sistem de asistență inteligent pentru viteză (sistem derivat din Cruise Control Adaptive);
sistem de menținere a benzii de rulare (cunoscut în prezent drept Lane Keep Assist);
test de siguranță frontal pentru pasagerul din dreapta șoferului;
test de siguranță pentru impactul lateral cu un obiect pe partea pasagerului din dreapta șoferului;
dispozitiv de detectare a consumului de alcool de către șofer;
sistem de detectare a oboselii șoferului;
sistem de recunoaștere a elementelor care pot distrage atenția șoferului;
sistem de înregistrare a datelor în cazul producerii accidentelor;
semnalizare suplimentară pentru oprirea de urgență;
extinderea zonei de impact la nivelul capului la impactul cu pietonii și bicicliștii.

În plus, Comisia Europeană menționează că, ulterior, și camera video pentru marșarier va fi introdusă în standard, o măsură care este deja implementată în Statele Unite.

„Astfel de sisteme oferă potențialul de a compensa erorile umane, un factor major în cele mai multe accidente. Ne așteptăm ca aceste măsuri să salveze 7.300 de vieți și să evite 38.900 de răniți grav în perioada 2020-2030”, menționează oficialii Comisiei Europene.

Pentru moment, lista de sisteme are doar caracter de propunere și nu se va aplica până când nu va fi transpusă în legislație.

Via European Comission

Sursa articolului