Constructorii prezenți pe piața europeană au o strategie pe alocuri diametral opusă în ceea ce privește viitorul diesel în propria gamă. Iar acest lucru este subliniat de ponderea motorizărilor diesel din totalul vânzărilor din 2017.

Newsletter
Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

Scandalul Dieselgate a determinat o schimbare ușoară de optică pentru clienții europeni, care preferă din ce în ce mai mult motorizările pe benzină în detrimentul celor diesel. În 2017, doar 44.8% dintre mașinile vândute în Europa au fost motorizate diesel, scăderea față de anul anterior fiind consistentă: 5%.

Chiar dacă raportul motorizărilor diesel din totalul mașinilor vândute este în scădere pentru toate mărcile reprezentate în Europa, există diferențe apreciabile între cota de piață a motorizărilor diesel în cadrul brandurilor de tradiție.

Conform unui studiu realizat de Jato Dynamics, Toyota și Suzuki sunt mărcile campioane când vine vorba de eliminarea motorizărilor diesel din gamă. Doar 7% dintre mașinile vândute de Toyota și 8% dintre cele vândute de Suzuki în Europa sunt echipate cu motoare diesel. În cazul Toyota, procentul a scăzut de la 14 la 7 în doar un an după ce strategia globală a mărcii de a elimina motorizările diesel în favoarea hibrizilor a început să fie pusă în aplicare.

De altfel, trendul este unul evident în cazul mărcilor japoneze în general, acestea reușind să scadă in corpore sub 26% vânzări diesel. Singurul brand japonez care trece de acest reper este Nissan, care își bazează 47% dintre vânzări pe tehnologiile diesel dezvoltate în colaborare cu Grupul Renault.

De cealaltă parte a pieței se află mărcile premium. Pentru că acestea oferă în general mașini de segmente mari pe care motoarele diesel reprezintă încă o soluție de compromis în favoarea unui consum redus, ponderea propulsoarelor pe motorină este încă foarte mare. În cazul Land Rover vorbim de 94%, la Jeep de 92%, lista fiind continuată de mărcile premium tradiționale: Volvo (80%), Mercedes și BMW (67%), Audi (59%).

Foarte interesant este că, în cazul mărcilor franceze Peugeot și Renault, ponderea diesel este ușor mai mare decât în cazul Volkswagen: 49%, respectiv 46%. Dacia este una dintre mărcile cu un procent sub 50% a mașinilor diesel din totalul vânzărilor: 39% dintre mașinile vândute de marca de la Mioveni în 2017 au avut motoare de acest tip.



























Marcă Pondere diesel
din total vânzări (2017)
Land Rover 94%
Jeep 92%
Volvo 80%
Mercedes-Benz 67%
BMW 67%
Audi 59%
Peugeot 49%
Renault 49%
Nissan 47%
Volkswagen 46%
Ford 44%
Citroen 43%
Skoda 41%
Kia 40%
Dacia 39%
Fiat 36%
Hyundai 32%
Seat 30%
Mini 29%
Opel 28%
Mazda 26%
Honda 26%
Mitsubishi 23%
Suzuki 8%
Toyota 7%

Sursa articolului