Nevoiţi să se descurce într-o piaţă foarte competitivă, majoritatea producătorilor smartphone au ales soluţia cea mai la îndemână – copierea masivă a strategiilor de marketing şi design, folosind drept exemplu brandurile de top. Însă efectele saturării pieţei cu dispozitive aproape identice se resimt din plin, vânzările raportate pentru piaţa chineză fiind cu 21% mai slabe decât în anul anterior.

Fără bugetul necesar pentru a investi masiv în dezvoltarea de tehnologii şi concepte alternative de design, producătorii încadraţi la gama de buget s-au întrecut în lansarea de modele smartphone în mare parte similare, făcând imposibilă departajarea clară în ochii cumpărătorilor. O parte dintre aceştia s-au reorientat direct către brandurile premium, în ideea de a cumpăra măcar varianta „autentică” a dispozitivului râvnit, însă şi mai mulţi nu s-au lăsat convinşi de tendinţele momentului, ignorând cu totul actuala generaţie smartphone.

Rămâne de văzut câţi dintre producătorii mici vor rezista celei mai mari scăderi a vânzărilor din anul 2013 şi până acum, însă cu siguranţă vor fi şi câştigători. Astfel, în timp ce brandurile Oppo şi Vivo anunţă scăderi de 10%, Gionee, Meizu şi Samsung au livrat pentru piaţa din China mai puţin de jumătate din volumul consemnat anul anterior. În schimb, vânzările au crescut cu 37% pentru Xiaomi, producătorul fiind ajutat de oferta smartphone foarte bine diversificată, cuprinzând modele entry-level cu preţuri începând de la 160 dolari şi ajungând la gama high-end, din care fac parte seriile Mi Mix 2S şi Mi 6X.

Cu o creştere a vânzărilor de numai 2%, Huawei ar putea recupera măcar parţial decalajul faţă de rivalul Xiaomi în a doua jumătate a acestui an, cu ajutorul noii serii P20.

Nevoiţi să investească mai mult în activitatea de cercetare pentru a rămâne competitivi, este posibil ca unui producători smartphone să fie scoşi din cursă, în timp alţii vor opta pentru o frecvenţă diminuată a lansărilor, lăsând mai mult timp pentru aducerea de inovaţii şi crearea unui design original.

 

Sursa articolului