O mare, mare pacaleala in 80% din cazuri, Black Friday si Consiliul Concurentei, cei din urma chiar au publicat ieri (03.05.2018) o serie de date legate de Black Friday 2017. Noi aici la androidro.ro chiar am anticipat marea pacaleala la acel moment si cred ca acest site a fost printre singurele care din respect pentru cititori, nu au mai facut in 2017 un “Black Friday Live”.

Consiliul Concurentei este un organism autonom, administreaza si pune in aplicare Legea concurentei (nr. 21/1996), care are drept scop protectia, mentinerea si stimularea concurentei si a unui mediu concurential normal, in vederea promovarii intereselor consumatorilor

In mod normal, nu as fi scris acest articol, mai ales ca datele au fost publicate ieri si probabil informatia nu mai este de actualitate. Insa, pe TV, un mare comerciant face reclama in aceasta perioada la “Black Friday 2018 de primavara” si cred ca merita totusi sa atragem putin atentia asupra anumitor aspecte.

o mare, mare pacaleala in 80% din cazuri, black friday si consiliul concurenţei

Astfel, conform celor de la digi24.ro, în cadrul analizei, Consiliul Concurenţei a sesizat faptul ca preţul la care se aplica reducerea (preţul de referinţa, care apare ’tăiat’), afişat de comercianţii online, este mai mare decat nivelul prevăzut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate.

Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2017, preţul taiat a fost mai mare chiar decat preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indica o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday, arată instituţia.

“Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor (exmplu Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

”Astfel, preţurile practicate de comercianţii online cu ocazia campaniei Black Friday sunt comparabile cu cele din cadrul altor campanii. Ca urmare, Black Friday se individualizează mai degrabă ca o campanie de volum, decât de reducere a preţurilor”

Din pacate, nu se discuta nimic despre sanctiuni, poate asa anumite magazine se vor mai potoli! Astepta sa vedem strategia pe care comerciantii o vor aborda in cadrul Black Friday 2018, probabil ca nimic nu se va schimba!

sursa partial

Sursa articolului