Echipele fac presiuni pentru ca regulamentul pentru motoare să nu mai fie schimbat în 2021, după ce niciun nou constructor nu și-a manifestat interesul pentru a participa în competiție.

Newsletter
Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

Formula 1 analizează de mai mult timp un pachet de măsuri prin care să reducă costurile dezvoltării motoarelor începând din sezonul 2021.

Scopul final este atragerea de noi constructori în competiție, iar echipele au convenit verbal că cea mai simplă soluție este menținerea actualelor unități V6 de 1.6 litri și a sistemului MUG-K.

În schimb, sistemul MGU-H, care permite recuperarea energiei din căldura degajată de sistemul de evacuare, urma să fie abandonat, mai ales că generează numeroase probleme de fiabilitate pentru unii constructori, în special Renault.

De asemenea, proprietarul Liberty Media intenționa să mărească numărul maxim de rotații pentru motoare pentru că zgomotul să fie mai puternic.

Până în prezent s-a vehiculat insistent că Porsche este interesat să participe în Formula 1 începând din sezonul 2021, mai ales că oficialii mărcii au participat la discuțiile legate de schimbarea regulamentului. Cu toate acestea, germanii nu au confirmat încă ferm dacă vor face pasul spre Marele Circ. În plus, Aston Martin, un alt constructor care și-a manifestat anterior interesul, consideră că noul regulament va fi în continuare prea costisitor.

În acest context, Mercedes susține că nu are niciun sens ca regulamentul să fie modificat. „Poate avem nevoie de mai mult zgomot. Dar dacă nu intră alt constructor nu are prea mult sens să redesenăm motorul”, spune Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

La rândul său, Christian Horner, șeful Red Bull, a lăsat să se înțeleagă că nu va exista niciun nou constructor în competiție. „Se pare că nu va intra nimeni. Cred că depinde de FIA și de Liberty să decidă ce vor să facă”, a precizat el.

Via RaceFans

Sursa articolului

Adaugă comentariu