JALNIC. Cel mai SINISTRU colţ

0
21


Asociaţia Incoming România susţine că a constatat o scădere dramatică a profesionalismului şi a modului în care Ministerul Turismului înţelege să promoveze România. Un prim exemplu îl constituie participarea României la târgul din Los Angeles (Travel and Adventure Show), organizat în perioada 16-17 februarie, eveniment la care standul României ar fi putut lua cu success titlul de cel mai sinistru colţ al târgului.

„În prima zi a evenimentului, standul putea fi găsit cu greu, doar 2 pagini cu numele Romanian Ministery of Tourism fiind lipite pe două copertine negre. Decorul întunecat era completat de 3 mese pe care se găseau aceeaşi broşură veche de 10 ani şi hărţi ale României şi ale Bucureştiului.

Amenajarea standului revenea fiecărui expozant, lucru care nu a fost înţeles şi de reprezentanţii României. Aceştia nu au adus nici măcar un afiş sau o imagine reprezentativă pentru România. Situaţia era cunoscută cu o zi înainte, când reprezentanţi ai ministerului au luat în primire standul.

De exemplu, Polonia sau Croaţia şi-au adus materiale şi bannere prin care să semnalizeze cât mai bine imaginea ţării lor. În încercarea de a remedia cât de cât situaţia, a fost contactat Consulatul României în Los Angeles care le-a oferit steagul şi i-au ajutat să printeze logo-ul « Explore the Carpathian Garden »”, arată comunicatul asociaţiei.

Imaginea României, promovată jalnic de către Ministerul Turismului la Los Angeles

Incoming Romania spune că Ministerul Turismului ar fi avut şi posibilitatea să promoveze turismul într-un stand comun alături de Comisia Europeană, cum a făcut Slovenia, costurile fiind la mai puţin de jumătate faţă de ceea ce a plătit România: 2.750 Euro faţă de 7.000 de dolari costurile de prezentare ale României.

„Noi considerăm că prezentarea României pe pieţele externe reprezintă în primul rând o onoare, dar şi o oportunitate de a prezenta cultura şi locurile absolut fascinante din ţara noastră. Activitatea de incoming este realizată de agenţii de turism care dedică pasiune şi resurse importante, astfel încât România să se poată prezenta corect.

În schimb, prin toată activitatea sa, Ministerul Turismului a ales să păteze imaginea ţării trimiţând reprezentanţi oficiali care îşi manifestă incompetenţa, lipsa de profesionalism şi mai ales dezinteresul faţă de modul în care este prezentată România. Această atitudine este întâlnită tot mai des la târgurile la care participă România prin intermediul Ministerului Turismului”, potrivit sursei citate.

Imaginea României, jalnică la Tîrgul de Turism din Los Angeles

Deşi programul târgurilor este cunoscut în fiecare an şi se participă la aceleaşi târguri în mod constant, în fiecare an Ministerul Turismului este luat prin surprindere, astfel încât agenţiile de turism participante nu îşi pot desfăşura activitatea asemenea colegilor din alte ţări.

„În fiecare an însă, indiferent că vorbim de Londra, Berlin, Madrid sau Barcelona, reprezentanţii ministerului se încurcă în hârtii, târgurile nu sunt confirmate decât cu 10-15 zile înainte de începere şi astfel orice încercare de a stabili întâlniri este una fără succes. Dacă pentru reprezentanţii ministerului târgurile sunt doar o acţiune bifată, în care nu se urmăreşte niciun obiectiv, pentru agenţii devine o şansă ratată de a discuta cu noi parteneri şi mai ales să atragă cât mai mulţi turişti străini în România”, arată asociaţia.

Anual aproximativ 2,5 milioane de turişti străini vizitează România, un număr mic, atât prin comparaţie cu rezultatele ţărilor vecine, cât şi raportat la potenţialul ţării noastre. 

Foto: Asociaţia Incoming România/ Hepta





Sursa articolului

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.