Cândva faimoasa companie de photo-sharing Flickr a trecut printr-o serie de întâmplări mai puțin fericite, iar ultima din ele i-a cam pus capac.

Flickr a fost scos din mormânt și cumpărat de compania premium de photo-hosting SmugMug. Aceasta din urmă plănuiește să ofere o nouă viață serviciului, dar nu există planuri concrete. CEO-ul SmugMug Don MacAskill a zis că nu știe ce să facă cu noua lui jucărie, conform USA Today.

„Sună prostesc ca CEO-ul să nu știe ce va face, dar nici SmugMug nu l-am construit cu vreun plan măreț”, a declarat MacAskill. „Încercăm să ascultăm de clienții noștri și când destul de mulți cer ceva ce este important pentru ei sau pentru comunitate, mergem și îl construim”.

Compania a subliniat că Flickr va continua să funcționeze ca o platformă independentă. Conturile de Flickr vor continua să funcționeze în mod normal, atât pentru utilizatorii gratuiți, cât și pentru cei abonați la Flickr Pro. În timp, Flickr va fi mutat în infrastructura SmugMug și va muta și fotografiile acolo – totuși, pozele vor fi în continuare accesibile pe Flickr.

Utilizatorii Flickr vor fi de acum supuși regulilor SmugMug. Dacă nu vor accepta regulile după 30 de zile, vor fi nevoiți să se retragă. Aceștia din urmă vor trebui să își șteargă conturile – așadar, fotografiile lor vor fi pierdute dacă nu le vor salva înainte.

„Nu avem planuri pentru schimbări imediate”, a subliniat compania. „Dacă facem vreo schimbare, ne vom asigura că este spre bine. Ne vom asigura că îi vom implica pe clienții noștri loiali în proces în timp ce dezvoltăm SmugMug și Flickr”.

Cândva, Flickr era o platformă extrem de populară printre fotografi. Apoi, Yahoo a cumpărat compania în 2004, iar de atunci a stagnat. Planul era să înlocuiască Yahoo Photos, în vremea când Yahoo încerca să pună piciorul în prag la începutul erei social media. Ce s-a întâmplat de fapt? Yahoo a lăsat Flickr să moară încet-încet, până a fost înlocuit de Facebook și Instagram.

Ce va face SmugMug cu Flickr nu știe nimeni – nici măcar SmugMug. Dacă nu iese nimic, măcar se află în posesia unei relicve din vremea nostalgică a web 2.0.

Sursa articolului