La capitolul siguranță, automobilele Dacia nu au stat extraordinar. Totuși, în ultima perioadă există semne vizibile de îmbunătățire la modelele ce poartă emblema Dacia. Într-un clasament al celor mai sigure modele Dacia din toate timpurile, în mod curios, nu Dacia Duster ocupă primul loc, așa cum era de așteptat.

Majoritatea automobilelor Dacia care au fost testate de Euro NCAP au primit un calificativ de trei stele din cinci posibile. Este vorba despre Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia Duster, Dacia Dokker și Dacia Lodgy. Singurul model care a obținut patru stele din cinci posibile este Sandero, acesta fiind, de altfel, și cel mai bun rezultat al constructorului de la Mioveni.

Se întâmpla în anul 2013, la puțină vreme după relansarea lui Sandero. Conform criteriilor de testare, Dacia Sandero a primit 80% din punctajul maxim în dreptul protecției pentru pasagerii adulți, 79% pentru protecția copiilor, 57% pentru protecția pietonilor și 55% în dreptul sistemelor de siguranță. În total, patru stele din cinci posibile.

Inginerii EuroNCAP au lăudat la vremea respectivă Sandero pentru faptul că a adunat maximum de puncte pentru protecţia copilului aşezat în scaunul destinat celor în vârstă de 18 luni.

Modelul testat în 2013 a fost o Dacia Sandero cu motor 1.2 benzină în versiunea de echipare standard. Automobilul a beneficiat de airbaguri frontale şi laterale şi de ESP. În anul 2008, anterioara generație a lui Sandero primise doar trei stele la testele EuroNCAP.

Ultimul model Dacia testat a fost noul Duster, la finele anului trecut. Acesta a obținut trei stele din cinci posibile astfel: 71% din punctaj pentru protecția pasagerilor adulți, 66% pentru protecția copiilor, 55% pentru protecția pietonilor și doar 37% în ceea ce privește sistemele de siguranță.

Sunt relevante testele EuroNCAP?

Dacia Sandero

Este greu de răspuns la această întrebare. Conform cifrelor, de la apariția acestor organizații care verifică nivelul de siguranță al automobilelor (NHTSA, IIHS, NCAP, EuroNCAP, ANCAP, ARCAP, ADAC, JNCAP, Latin NCAP şi C-NCAP), rata de deces a scăzut de la 15,6 la 100 de milioane de vehicule la 1,8 milioane, deși numărul automobilelor din lume a crescut vertiginos.

Există însă și voci care afirmă că „nu există simularea accidentului perfect” și orice detaliu contează, chiar și greutatea corporală a șoferului și pasagerilor. Totuși, e clar că testele influențează comportamentul celor care doresc să-și achiziționeze un automobil.

Sursa articolului