Măștile de oxigen din avion sunt gândite să te ajute să respiri corect și comod, chiar și la o presiune a aerului mai scăzută. Bineînțeles, asta dacă le folosești corect.

Pe 17 aprilie, motorul stâng al un avion Boeing 737, care aparține companiei Southwest Airlines, a cedat. Avionul a aterizat de urgență pe unul dintre aeroporturile Statelor Unite, însă un pasager a murit, iar unul era cât pe ce să fie aspirat prin fereastra spartă de lângă el. Imediat cum pilot a dat alarma, măștile cu oxigen au căzut, potrivit unui pasager, Marty Martinez, care a pus o poză pe Facebook.

Bobby Laurie, fost ofițer de zbor, care găzduiește acum o emisiune TV, a pus poza pe contul lui de Twitter. În poză, majoritatea călătorilor și-au pus prost masca de oxigen. Cu aceste măști de urgență trebuie să-ți acoperi nasul și gura, nu doar gura.

De ce ai nevoie de oxigen dacă aeronava pierde presiune

La o altitudine de peste 4.572 de kilometri oamenii se chinuie să respire și să mențină suficient oxigen în sânge. Astfel, îți poți pierde conștiența în mai puțin de un minut – o stare numită hipoxie. Simptomele hipoxiei enumeră amețeală, aprehensiune, dureri de cap, greață, amorțeală și furnicături, conform organizației Aircraft Owners and Pilots Association.

Problema nu este procentul de oxigen din aer, care rămâne relativ constant la aproximativ 21% până la aproximativ 21.336 de metri  – este lipsa presiunii aerului. Presiunea ridicată face aerul dens, ceea ce ajută plămânii să-l distribuie prin fluxul sanguin. Presiunea insuficientă reduce densitatea aerului, reducând astfel cantitatea de oxigen disponibil.

Măștile de oxigen nu fac decât să contracareze aceste probleme fiziologice. Pentru asa, însă, trebuie să porți și să utilizezi corect masca. Dacă nu-ți acoperi și nasul cu această mască e posibil să nu obții suficient oxigen în sânge. În plus, riscul de pierdere a conștienței este mult mai ridicat.



Sursa articolului