În prezent, companiile încearcă să construiască mașini care să polueze cât mai puțin, însă cei de la Bosch s-au gândit că motoarele diesel mai merită o șansă.

Compania dezvoltă o tehnologie care promite să reducă emisiile cu mult sub limita legală. Proiectul a fost prezentat la conferința de presă anuală a Bosch, unde oficiali au spus că sistemul va scădea cantitatea de oxid de azot  la o zecime din limita legală.

Compania susține că a folosit o combinație între tehnologia avansată de injecție a combustibilului și gestionarea inteligentă a temperaturii. Astfel, sistemul menține un nivel stabil al emisiilor chiar la temperaturi scăzute.

Inițiativa vine odată cu înăsprirea sancțiunilor la adresa producătorilor auto care nu respectă anumite limite. În 2017, legislația europeană a impus ca noile modele de autoturisme să nu emită mai mult de 168 de miligrame de oxid de azot per kilometru.

În 2020, aceste reglementării vor fi și mai stricte – limita va fi redusă la 120 miligrame. Oficiali Bosch spun să vehiculele echipate cu noua tehnologie diesel pot emite cantități de cel mult 13 miligrame de oxizi de azot. „Chiar și atunci când conduceți în oraș, emisiile medii produse nu depășesc 40 de miligrame per kilometru”, au mai declarat cei de la Bosch.

Bosch este un important furnizor de motoare diesel pentru producători precum precum Volkswagen, General Motors și Fiat Chrysler. Compania speră ca sistemul să vină ca o salvare pentru piața auto.

Pe de altă parte, unele state sunt mult mai agresive când vine vorba de motoarele diesel. Tribunalul federal din Germania a decis că primăriile a două orașe pot dispune interdicții de circulație pentru mașinile diesel. De asemenea, mașinile cu motoare diesel vor fi interzise și în centrul istoric al Romei, în 2024.

Și în România, o inițiativă PMP vrea să interzică circulația mașinilor vechi în București. Proiectul propune ca vehiculele cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 să nu mai circule pe străzile Capitalei, de la 1 ianuarie 2019.

Sursa articolului