Toate mașinile comercializate în Statele Unite trebuie să fie echipate în standard cu cameră de marșarier, măsură care potrivit estimărilor va avea ca efect reducerea cu 17% a accidentelor provocate de mersul cu spatele.

Newsletter
Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

Statele Unite și țările europene impun în mod regulat introducerea unor sisteme de siguranță în standard pe mașini cu scopul de a reduce numărul de accidente, mai ales după ce noile tehnologii devin suficient de accesibile pentru a nu crește semnificativ prețurile de comercializare.

Ultimul exemplu în acest sens vine din Statele Unite, acolo unde o nouă lege federală impune tuturor constructorilor să echipeze mașinile în standard cu cameră de marșarier.

Legea spune că toate mașinile, autobuzele și camioanele construite sau vândute în SUA care au o masă mai mică de 4.54 tone trebuie să fie echipate cu sisteme video pentru marșarier. De asemenea, există specificații inclusiv pentru performanțele camerei video: aceasta trebuie să fie capabilă să vizualizeze o suprafață de 3×6 metri în spatele vehiculului, adică 18 metri pătrați.

Tehnologia este deja oferită ca opțional de cei mai mulți constructori, iar Ford, Toyota și Nissan oferă deja în standard această tehnologie pe toate modelele comercializate peste Ocean.

Statisticile oficiale arată că accidentele petrecute la mersul cu spatele au ca efecte decesul a 210 persoane în fiecare an, iar o treime dintre acestea sunt copii cu vârsta mai mică de 5 ani. De asemenea, alte 15.000 de persoane sunt rănite anual în urma unor astfel de accidente.

Potrivit unui studiu realizat de Institutul de Asigurări pentru Siguranța Traficului din SUA, aproximativ 17% dintre acestele generate de mersul cu spatele vor fi evitate ca urmare a implementării acestei legi federale.

Pe de altă parte, o serie de experți consideră că măsura nu este suficientă și că ar fi trebuit să includă și echiparea mașinilor cu sistemul de frânare de urgență automată (AEB) și sisteme de alertare care să oprească automat vehiculul atnci când senzorii detectează obiecte sau persoane în punctele moarte din spatele mașinilor.

Via Los Angeles Times

Sursa articolului