Black Friday este un motiv de bucurie pentru multă lume și îți oferă ocazia, în teorie, să-ți achiziționezi diverse produse la un preț redus. Cu toate acestea, o anchetă realizată de Consiliul Concurenței arată că Black Friday este o mare păcăleală.

Ancheta a vizat comerțul electronic și demonstrează că legislația nu este respectată de comercianți. Astfel, în campania de Black Friday de anul trecut prețul de referință a fost crescut sau menținut artificial.

Autoritatea a remarcat că prețul la care se aplică reducerea (prețul care apare „tăiat”) este mai mare decât nivelul prevăzut de lege. Iar asta se întâmplă în 80% din cazuri.

De asemenea, Consiliul Concurenței a constatat că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday, prețul tăiat a fost mai mare decât prețul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Ca să înțelegi mai bine, conform legislației (OG nr. 99/2000), orice comerciant care vrea să facă o reducere de preț trebuie să o raporteze la un preț de referință, adică la cel mai mic preț utilizat în ultimele 30 de zile.

Astfel, percepția ta cu privire la prețul real este deformată. „Această practică, de a crește sau de a menține artificial prețul de referință în cadrul promoțiilor (exemplu Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate”, spune Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Asta îți arată că atunci când te bați să prinzi un produs redus de Black Friday, plătești, din păcate, un preț apropiat de cel din afara campaniei.

Pe lângă asta, ancheta a arătat că, mai mult de jumătate din volumul vânzării principalilor retaileri sunt la prețuri promoționale. Prin urmare, o mare parte din produsele de pe platformele online, care au fost monitorizate, au avut prețuri reduse și în restul timpului.

Oficialii mai spun că prețurile practicate de comercianții online cu ocazia campaniei Black Friday sunt comparabile cu cele din cadrul altor campanii. Concluzia este că data viitoare când mai vrei să-ți iei ceva de Black Friday, să nu te entuziasmezi prea tare, pentru că s-ar putea să cazi în plasa comercianților.

Sursa articolului