La sfârșitul lui 2017, Gigantul Apple a cumpărat Shazam, unul dintre cele mai populare servicii online pentru recunoașterea melodiilor. La începutul săptămânii, Comisia Europeană a anunțat că început să investigheze achiziția.

Apple Music și Shazam sunt doi jucători importanți pe piața muzicii. Apple Music oferă servicii de streaming, în timp ce Shazam te ajută recunoști melodia de care ai uitat. În caz că nu ai auzit de asta, procesul de recunoaștere al muzicii este cât se poate de simplu. Trebuie doar să îți pui telefonul lângă o boxă și, în doar câteva secunde, ai numele piesei mult dorite.

Comisia Europeană este preocupată de cumpărarea Shazam. Comisia suspectează că prin această achiziție, Apple va avea acces la date despre clienții Shazam și le va folosi pentru a crește cota de piață a Apple Music. În plus, oficialii mai cred că Apple va direcționa utilizatorii prin intermediul aplicației de recunoaștere a muzicii.

Asta nu e prima investigație de acest gen, iar principalul scop este să asigure o piață liberă, în care utilizatorii au opțiuni multiple în domeniul streaming-ului.

Comisia Europeană are la dispoziție 90 de zile lucrătoare pentru a trage o concluzie în cazul achiziției. Asta înseamnă că preluarea o să fie pusă pe pauză pentru câteva luni. Investigația Comisiei a fost cerută și de state precum Franța, Austria, Islanda, Norvegia, Spania și Suedia.

Apple are nevoie de Shazam și pentru boxa HomePod și, eventual, pentru noile sisteme audio inteligente. Deocamdată, această boxă n-are parte de mare succes. În teorie, Siri va deveni mult mai eficientă de-a lungul timpului și ar trebui să-ți facă viața mai ușoară. Există însă destul de multe particularități de hardware care o limitează. Ar fi de mare ajutor un sistem de tipul Shazam pentru muzica pe care vrei s-o descoperi imediat.

Sursa articolului